- R.I.P

heeeela dagen har det varit något som stört mig.
jag har inte kunnat " sätta fingret på det " men fan vad det har irriterat mig asså,
sån kliande känsla man inte kan göra något åt. jag har verkligen funderat.
skulle egentligen till hbg men kände i betta stay home, så sköt upp hela dagen typ :/...
SÅ NU KOM DET FRAM !! idag var det fan 13 år sen my main man Pac died!!
tretton jävla år! och varenda gång jag hör något med / om honom så får jag ångest!
vet ni hur smart han var ? han ville verkligen change the world and make it a better place !
och jag tänker alltid om han hade levt idag, dang allt hade varit så mkt bättre...
God rest his soul. i love him, i admire him, i respect him. han var en man. en riktigt man.
jag hatar när folk som bara har hört ett fåtal låtar av honom säger dumma ignoranta saker som " jag hatar Tupac han snackar bara om bitches n hoes "
bitch no he does not! get ur facts before u open ur godaem mouth!!!!!!
stöör mig för han var ett geni! snälla ta EN dag av ditt liv och lyssna på hans intervjuer ?
ta och lyssna riktigt noga på det han säger i sin musik ?
ta dig tid att kolla på brendas got a baby videon. ge honom en chans o du kommer äta dina ord! trust me i know! jag har växt upp med pacs musik, på ett sätt har han varit med o format
mina tankar till det de är idag. i guess thats the best thing with not having a "real fatherfigure", man kan välja sin egen. den musik ja lyssnat på har praktiskt tagit varit med och fostrat mig.
Pac o Eminem var de första jag någonsin verkligen var ett Fan av.
sen var det Michael Jackson och de senaste åren har Weezy stämplat in.
jag är så sjukt tacksam för musik annars vetefan var jag hade varit in my mind by now.
och nu, idag, exakt nu så känner jag att jag är tillbaka på riktigt. I aint no pretty girl, no nice girl.
Im just me. Jag älskar mina trenerke och mina hoodies, jag tycker nt om smink, jag tycker om att ha mitt hår i mitten av huet i en totte,
jag tycker om att sitta hängigt, jag bryr mig inte om jag använder slang,
caring -  that aint me that dont make me happy, and if it make u sad i kinda dont 
cörr about it, cus its my life not urs ? så som weezy säger " fuuuck yooou " utan hat o utan ilska utan bara allmänt typ fuck you ?

det bästa jag hört en människa säga:
" its to much money here. I mean nobody should be hittin lotto for 36 million
  when we got people straving in the streets. that is not idealistic thats just real.
  that is just stupid. there is noway michael jackson or whoever jackson should have
  a million thousand drouple billion dollars and then theres people starving.
  theres no way, theres no way! that theese people should own planes and
  then there are people that dont have houses, apartments, shacks, drawers, pants.
  i know your rich, i know you got 40 billion dollars, but can you just keep it to one house ?
  you only need one house. and if you only got two kids can you just keep it to two rooms.
  i mean why have 52 rooms when you know theres somebody with no room
?
  it just dont make sence to me! "   / ärligt ? geni eller geni ?

jaa jag vet pac hade mer än ett hem, men did u know att han hade en miljon inneboende oxå ? han bodde inte direkt själv, han lät tom hemlösa bo hos honom. han startade ett flertal organisatioer och han ställde upp för samhället! han tog ansvar och hjälpte till, now thats a man! precis som weezy när han ställde upp för new orleans efter orkanen ? george bush didnt do shit so somebody else hade to take the wheel ju, thats why bush is replaced my dear people :) .... http://www.youtube.com/watch?v=ZAmK_xbLHe4  / <- kolla hela intervjun här...

det är det jag menar med slösa vatten! jag hatar när folk slösar vatten, bara låter det rinna elr typ väntar på att det ska bli kallt! dude get a bottle, fill it up och in i kylen ? sen när man dushar oxå, om du vet att du behöver lång tid på att shamponera så kan du om inte stänga av vattnet så kan du skruva ner det iaf, u dont need that much. varför ska vi slösa o ta det för givet när det finns folk som inte ens har en droppe vatten  som sliter ihjäl sig bara för att tio pers ska dela på en liter smutsvatten ? that aint right? ha lite compassion and dont take things for granted :/ ... jag vet att även om jag sparar vatten så hjälper det knappast nån i afrika, MEEEN det visar att jag vet vad som händer och att jag bryr mig och att jag uppskattar varenda liten droppe vatten jag har :)


såg behind the music med weezy precis där han säger nått genialiskt oxå:
" i dont care if it was heroin in my cup. 
  its in myyyy cup, fuuuck you.... "
exakt weezy dear!
haha whatever i do is up to me and nobody else, not you, not nobody, just me ?
and if we aint blood then yo oppinion dont mean shit to me ? if u aint family then what u want  :/ ?


God bless music and talented people !
God bless my role models thats up in sky and the ones down here...


  / lyssna på texten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0