- Word to a hater...

okej jag vet jag har klagat a bit på Kanye West förut men när han gör
nått bra så gör han det riktigt bra. ( kolla ba hans tjej ? )
hans senaste kontakt till the public var via hans blogg och detta sa han:

WHEN IT’S ALL SAID AND DONE, REMEMBER THE FEARLESS,
REMEMBER THE DREAMERS, REMEMBER THOSE WHO REPRESENT THE GHETTO…
THE FAIRY TALE OF NOTHING TO SOMETHING. I’M BRIEFLY SADDENED BY
NEGATIVE COMMENTS, BUT I HAVE TO REMEMBER THOSE PEOPLE ARE SCARED,
INCAPABLE OR JUST PLAIN IDIOTS. WE ARE THE F*CKING ROCK STARS BABY.
NO COCAINE, JUST LIFE MY N*GGAS!! NO COCAINE, JUST LIFE! IT’S FUNNY TO
ME WHEN FASHION BLOGGERS DOWN OUR OUFITS AND THEN SUPER JOCK
OUTLANDISH sh*t ON THE RUNWAY BUT THEN THEY DRESS MAD PRUDE AND
DON’T LIVE FASHION.
WE LIVE IT MAN. F*CK THAT, WE LIVE IT!!! WE LIVE IT SO
HARD PEOPLE LIVE THROUGH US! WE REPRESENT YOUR INNER SPIRIT!!
THE CHILD IN US ALL, THE BRUTAL HONESTY, THE NAIVETY, THE BRAVE WARRIOR,
THE ADRENALINE THAT ALLOWS A MOTHER TO LIFT A CAR IF HER CHILD WAS
TRAPPED UNDER IT! REMEMBER, THERE WAS A TIME WHEN EVERYBODY DISSED
MICHAEL JACKSON EVERY CHANCE THEY COULD. IMAGINE THE PRESSURE OF
BEING A TRUE ICON. VERY FEW HUMAN BEINGS ARE STRONG ENOUGH TO TAKE
CONSTANT HATE!!! IF WE DON’T DO WHAT YOU FEEL IS THE SH*T, YOU BEAT US UP
VERBALLY AND MENTALLY
, LIKE A CATHOLIC SCHOOL TEACHER BEATING A
CREATIVE STUDENT INTO SUBMISSION. I CAN HEAR YOU SCREAMING
COLOR INSIDE THE LINES!!!’ WELL F*CK YOUR COLORING BOOK,
COLOR BY NUMBERS APPROACH TO LIFE. AT THE END OF THE DAY WHO ARE WE
HURTING???
OH “THE NEW BLACK???” SINCE BARACK IS PRESIDENT BLACKS DON’T
LIKE FUR COATS, RED LEATHER, AND FRIED CHICKEN ANY MORE?! WHEN YOU TRULY
UNDERSTAND CULTURAL SETTINGS, BOUNDARIES, AND OUR MODERN DAY CASTE
SYSTEMS, THEN YOU CAN FEEL THE GLORY AND PAIN FROM THE DAYS OF KINGS IN
AFRICA TO THE NEW KINGS OF THE MEDIA. LET THE BALL PLAYERS DANCE AFTER
THEY SCORE! IT’S LIFE MY N*GGAS, IT’S LIFE! REMEMBER CLOTHING IS A CHOICE.
WE WERE BORN NAKED!!! FRESH IS AN OPINION, LOVE IS OBJECTIVE,
TASTE IS SELECTIVE, AND EXPRESSION IS MY FAVORITE ELECTIVE.
NO MORE POLITICS OR APOLOGIES!!!

im feelin it på riktigt spec d med "color inside the lines"
det är liksom " såhär ska det vara du får nt vara anorlunda " ?
fuck that shit helt seriöst u go ahead n do what makes YOU happy!
sålänge du inte skadar någon kan du göra precis VAD DU VILL !!
och my dear haters ni behöver lite mer insyn i ert eget liv ist för att
alltid hata on others? comon man if u dont like what i like then ignore it,
ingen sa att du MÅSTE titta på mig min outfit mina bilder skor frisyr osv,
ingen sa att du MÅSTE tycka om Weezy o gilla hans låtar elr ba allmänt gilla
den musiken jag gillar, men then again du MÅSTE inte komentera att du INTE
gillar det ? wtf just move on cus i did not put it out just for YOU man u aint that special...
 "om du nt har något snällt att säga så säg ingenting alls" (unless någon frågar dig)
så nästa gång du nt gillar något jag gör keep urself moving dont stop ba för att säga
" jag tyckte nt om d, det sög bla bla " låt mig uppskatta det så kan du uppskatta ditt ?
det som gör mig happy kanske nt gör dig happy det betyder nt att det jag gillar
suger, det betyder ba att vi nt tycker likadant men du kan väl va glad för min skull att
jag hittat något som jag tycker om som gör mig glad ? ist för att tycka att det är fel av mig
att uppskatta något du inte uppskattar
? så sjukt många människor har klagat på mina
Drake o Weezy låtar men grejen är den att de låtarna kanske betyder något för mig ?
maybe it makes me happy so if u dont like it u dont have to men du behöver nt stanna
till och säga att de suger o försöka få mig att tro att det är fel av mig att gilla något
sådant, like comon vi är alla olika jag gillar nått du gillar något annat thats life.
Jag brukar nt pay attention till haters men den senaste tiden har d blivit lite väl mkt tycker
jag o Kanye pucha mig över gränsen så jag fick en reaktion till sist :)
/ så nu people räcker d med ert fuckin hatande för jag har varit nice tills nu tagit det med
  en nypa salt men nu är de slut på saltet om man säger så, nu är det ren känsla o musik
  är my thing så klaga på min musik det är personligt för mig, music is my baby,
  dont hate on my baby cus ima be a angry mother if u do... im just sayin nästa gång
  du nt gillar nått by me så kan du ta din åsikt o köra upp den där solen nt skiner för vem
  i helvete har sagt att din åsikt räknas? keep it movin, o dela med dig av kärlek nt av hat!
  jag gillar stuff för att JAG gillar det inte för att DU ska uppskatta det så fuck dig o din åsikt
  och flytta ditt jefla hat en bra bit ifrån mig, det har tagit mig ett par år att bli en chill människa
  för jag hade anger management problems back in the day o ni haters kliar mina gamla
  vanor som jag verkligen inte vill ha tbx ever again, please !
  U can keep ur hatin cus det är en haterfri-zone around me n haters are never invited...

men then again i kinda do appreciate yall haters för ni vet the good old sayin
" behind every successful person lies a pack of haters "
det betyder väl att jag är very successful o ni haters make me =D thankju!
och som my main man Drizzy Drake säger -> " thank me later " !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0