- Southern food ♥

/ bästa tröjan!
alla som älskar friterad mat vet vad jag snackar om...
friterad kyckling på the way i like it har förmodligen sitt
ursprung i " the dirty dirty south " i usa /the land of opportunity!
jag kände att jag var i starkt behov av riktigt GOD smaskig
krispig friterad kyckling, som KFC (kentucky fried chicken)
så jag kollade lite recept på youtube och jag hittade det mest
perfekta receptet! snacka om att jag åt som ett djur idag ♥

Recept:
STOR skål.
mkt mjöl in i skålen.
massa kryddor, ta vad du gillar :/
kycklingkrydda, allkrydda, chilli, paprika, curry,
oregano, vegeta, mixa så mkt du vill o kör ner allt i skålen.
ta typ en tesked bakpulver oxå ner i skålen.
ett stort glas vatten, häll i vattnet i hela mjöl&krydd massan
och blanda tills d blir en smet, lagom tjock nt för rinnig.
dela en hel kyckling i bitar, elr ta hela kycklingvingar eller
kycklingfile, ba d nt är för stora. sätt kycklingen i smeten
o låt d stå några timmar typ 3-4, kan ligga hur länge som helst
egentligen men helst nt mindre än 3 tim :) / i kylen då...
ta en stor/djup gryta o fyll den med olja.
medans d värms tar du en till skål o fyller den med bara mjöl.
Fritera like this:
ta en kycklingbit ur smeten o doppa den i d rena mjölet, elr ja lite
mer än doppa d ska va ett lager, sen ner i grytan. gör så med
ett par st de får nt va trångt i grytan, sätt på lock och låt fritera
ca 13-15 min, beror på hur stor kycklingbiten är. ta ur gallret från
ugnen o lägg d på en tidning. ta ut kycklingen från grytan när du
tycker de ser bra ut o lägg på gallret, så att fettet rinner av och
så att de håller sig knaprigt. ENJÖÖY !!
skål 1 = smeten med kycklingbitarna,
skål 2 = rent mjöl
Gryta och galler = eaaazy good delicious food...

 
/ a lil taste of heaven ♥






/ de grymmaste tröjorna jag sett på länge + väskan o lila skor med döskallar ?
                Lila o blå är mina färger o i ♥ döskallar så perfekt ju :)

vill ni ha en låt ? haha ofcourse u do ;)
jag har ca 20 låtar till musicmonday så ska dela upp d lite :/
alla förtjänar uppmärksamhet men kommer alla på samma gång
så kommer vissa nt uppskattas så mkt som de borde df får ni en nu!
ps: den är catchy haha " i liiiikeee the waaay uuuu moooveee giiiirl "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0